reklama

Vianoce s PSP alebo V čom tkvie čaro našich Vianoc ...

Ešte stále vo mne doznieva sviatočná nálada a radosť z toho, že tieto sviatky vôbec sú. Aj napriek tomu, že v televíznych novinách by ste takmer márne hľadali jednu pozitívnu informáciu. Veď načo. Tragédie a iné katastrofy sa predsa len lepšie predávajú. Asi ...  Aj napriek tomu, že z mnohých strán sa na nás rútia články typu: „Ako vymeniť nechcený darček?“ ... „Chcete rýchlo schudnúť vianočné kilá?“ ... „Začínajú povianočné výpredaje.“ a pod ... A to ma vlastne priviedlo k tomuto malému zamysleniu sa.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

O čom vlastne tie vianočné sviatky sú?

Pre mňa samotnú majú neuveriteľné čaro. Nie kvôli darčekom. Nie kvôli predvianočnému zhonu či vyupratovanému bytu.

Milujem vôňu vianočného pečiva. Milujem pocit, že mám doma všetkých, ktorí sú v mojom živote dôležití a vôbec mi nerobí vrásky to, že je potrebné variť viac ako zvyčajne, pretože stále je ktosi hladný, že v každom voľnom kúte bytu sa suší prádlo, že treba nakupovať intenzívnejšie ako inokedy.

Dôvodov na túto moju spokojnosť je asi viac. V prvom rade je to to, že na všetky tieto prípravy nie som sama. Mám vedľa seba chlapa, ktorý sa od vianočných príprav nedištancuje, práve naopak. Od nákupov, cez upratovanie bytu, žehlenie, ... urobí jednoducho všetko, aby pre mňa príprava sviatkov nebola len drina.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ďalší dôvod je asi ten, že si u nás doma nerobíme ťažkú hlavu z nakupovania darčekov. Je to zrejme netradičným zložením členov našej domácnosti. Podľa slov najstaršieho syna, ktorý sa teší na sviatky kvôli živému vianočnému stromčeku (ten musí byť), kope jedla, ktoré si stačí len nabrať a atmosfére, kedy sú všetci doma a majú voľno, som sa nad prípravou tohtoročných sviatkov trošičku zamyslela a uznala, že predsa len to moje dieťa múdro hovorí. Ďalším jeho múdrym konštatovaním je, že sviatky bez PSP (ponožky-slipy-pyžamo) ani nie sú sviatkami. Lebo vysokoškolákovi sa tieto veci vždy zídu a nikdy ich nie je dosť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prostrednú dcérku (klasický teenager) najviac potešia peniaze, pretože trafiť sa do vkusu dnešnej mladej generácie je už aj pre mňa, hoci sa staro ešte vôbec necítim, hotové umenie. Že to nie je výchovné? Že to nie je kreatívne? No a čo?! Milujem svoje deti, tak sa snažím načúvať ich túžbam a robiť radosť adresne. A to nielen cez sviatky.

Náš najmladší prírastok do rodiny ešte sviatky veľmi nevníma, ale stromček je aj pre neho nesmierne zaujímavý, keďže sme momentálne v období, kedy začína sám robiť prvé kroky a zaujíma ho všetko, čo svetielkuje, ligoce sa a hlavne, čo nemôže J. Pre neho je najväčším šťastím to, že nás všetkých má okolo seba a máme čas venovať sa mu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

No a čo ja s manželom? My si užívame Vianoce samotné. Poteší nás aj maličkosť, pretože vieme, že to najdôležitejšie už máme. A za to sme vďační. Vieme, že pyžamo, uterák, kniha či mydlo sú pre nás tie najkrajšie darčeky, pretože nám ich dali naše deti. A je nám úplne jedno, že práve tieto sa nachádzajú v rebríčku top 10 najhorších vianočných darčekov. My totiž máme svoj vlastný rebríček.

Blanka Kleštincová

Blanka Kleštincová

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som milujúca matka, manželka, priateľka (verím, že s vôňou človečiny). V neposlednom rade učiteľka, papuľnatá dcéra a žiačka školy života, ktorá pravidelne navštevuje ponúknuté lekcie s otvorenými očami, občas aj s otvorenými ústami a niekedy s dobitými kolenami. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu